Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy kezdő anyuka megpróbáltatásai

Minek szült az ilyen?!

Minek szült az ilyen?!

Kiálltam a hülyék játékából

2015. október 29. - MinekSzültAzIlyen?

Már terhesen hall az ember legendákat a „játszótéri anyukákról”, akik melldöngetve mesélik, hogy az ő kis Gézukájuk mennyire ügyes, lekörözi a nála idősebbeket, és amúgy is sokkal okosabb és ügyesebb, mint a saját korabeliek. Egy dologban tévedtek ezek a legendák: ez nem a játszótéren kezdődik el, hanem már a szülőszobán.

Mindenki beszáll ebbe a buliba, ha akarja, ha nem, ki kevésbé, ki habzó szájjal. Mert az elején, első gyerekkel te is elmented a kedvencek közé a babasúly kalkulátort, te is olvasgatod az okos cikkeket, hogy mit mikor kell tudnia, és te is sasolod a korabeli gyerekeket a dokinál, hogy a tiéd most élen jár, vagy le van maradva. Persze óvatosan, nem akar az ember túlzásba esni, csak megnyugtatni magát, hogy minden rendben van.

Aztán hallod a dolgokat. A főnököm kislánya”, „a szomszéd unokája”, az akárki Kinemszarjale-né Bezzeg Ilonka lánya már 8 hónaposan áll. Te meg nézed a szintén 8 hónapos gyerekedet, aki féloldalasan kúszik, mint egy lábon lőtt katona a lövészárokban, és elképzelésed sincs arról, hogy ez a gyerek nem hogy állni, de mászni vagy ülni mikor lesz képes egyáltalán. Kisebb pánik. Addig nyitod meg és nézed az okos babaoldalakat, amíg nem találsz olyat, ami alapján a gyereked rendben van. Persze a gyerek rendesen fejlődik az előírtak alapján, de te mindig olyanokba ütközöl, akik a tiednél fiatalabbak, de már… A védőnő féléve folyamatosan kérdezi, hogy beszél-e már, te meg egyre kínosabban érzed magad, hogy még nem. Játszótéren azt látod, hogy a 2 hónappal kisebb kislány simán motorozik, a tiéd meg otthon fordítva ül rá, aztán még jól el is borul. Beavatkozol. Meg kell tanítani motorozni, mert a másik már bőven tud, és miazhogyatiédnem? Ráülteted, tologatod, pakolgatod a lábát, hogy megtanulja hajtani magát. Leszarja, odébb megy. Felborítja, pörgeti a kerekét, röhög, tök jól elvan. Te meg ahelyett, hogy ebbe belemerülnél, hogy milyen jófej, dühöngsz, hogy nem megy, és már azon filózol, hogy pillanatragasztóval és szigszalaggal rögzíted ahhoz a kurva motorhoz, hogy megtanulja már végre. Aztán a semmiből egy hónappal később azt veszed észre, hogy egyedül kigördül a kismotorral a konyhába. Teljesen magától felül és megy vele. Szabályosan hajtja magát, mint a profik.

Régebben se voltunk versenyző típusok (többek közt azért, mert a mi gyerekünk semmiben sem előzte meg a társait), de itt ennél a pillanatnál döntöttem el, hogy ténylegesen szarok a többire, nem fárasztom szerencsétlent, nem erőltetek semmit, nem olvasok el több „hogyan tanítsuk motorozni a gyereket?” cikket, mert kurvára rájön magától. Akkor, amikor neki kell, amikor neki szüksége van rá. Szarunk a versengő hülyékre, mert minek tanítsunk meg egy 8 hónapost „pápá”-t inteni, mikor azt se tudja, miről van szó? Kb., mint amikor a kutyát tanítjuk meg a „pacsi” trükkre, tök felesleges tudás, semmi haszna, életét nem menti meg, az enyémet nem könnyíti meg, egyszerű cirkuszi mutatvány. Persze amikor már van értelme egy elköszönésnek, és fel is fogja a gyerek, hogy lelépsz, megtanulja akkor. Mondjuk 14 hónaposan. Lemaradt valamiről? Semmiről a világon. Mégis minden ismerős pápázott a gyereknek, és a fele rácsodálkozott, hogy még miért nem tudja.

Tele van a világ egymást könyöklő-überelő bezzeg anyákkal, akik már véresen komolyan veszik ezt az egészet, versenyt csinálnak belőle, és direkt ültetnek fel 6 hónapos babákat görnyedve, hogy a világ lássa, milyen kurva jó anyák, mert az ő gyerekük gyorsabban fejlődik a többinél. Hát, én ebből nem kérek, köszönöm, szerintem mindenkit 18 év múlva fog igazolni az, hogy mégis milyen anya volt, ebben ráadásul az egyéni fizikai fejlődés nem mérce. Túl sokáig tartott, mire rájöttem erre, de jobb későn, mint soha, amíg az én gyerekem eszik-alszik-szarik, kiegyensúlyozott, életvidám, lelkileg stabil, folyamatosan fejlődik önmagához képest, és rossz, mint az ördög, addig én boldog vagyok. Én kiálltam a hülyék játékából, csinálja, aki akarja.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minekszultazilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr958020785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pippike 2015.10.30. 16:18:48

Veled tartok. Nincs is semmi értelme. Én felmértem a helyzetet. Az utcánkban van kb 8 db "egyívású" gyerek, tehát megközelítőleg egyidősek. A 8 anyukából 6!!! verseng. Az első évben én is beleszaladtam egy egy ilyen csapdába mint pl:Másikanyuka: Hanyas is a lába a kisfiadnak? Én:19. Másikanyuka: húúú, Nándikának már húszas!! De ne aggódj, majd a Te kisfiad is behozza a lemaradást!
Pár ilyen beszélgetés, a beszélgetések után az a rossz érzés ami volt bennem, a hazakullogás miközben azon agyaltam, hogy vajon mi a tökömért fontos az, hogy kinek mekkora a fejkörmérete, hanyas a lába, és hanyadik foga jött már ki azt váltotta ki, hogy nem keresetem ezeknek az anyukáknak a társaságát. Nehéz volt, mert ugye itt lakunk mind egy rakáson, de megoldottam, nem kellett sok csak egy kis idő, míg "kívülről" tudtam figyelni őket, és rájöttem, hogy nem állok be a sorba amiben ők állnak. Ennek immár 3 éve. 4 évesek a gyerekeink, de még mindig ugyanez megy, csak most már kinek tud szabályosabb kört, autót, vonalat lófaszt rajzolni a gyereke.

MinekSzültAzIlyen? 2015.10.30. 17:32:47

@Pippike: Ez a cipőméretes dolog ez most nekem elég durva agysejtrombolás volt :) Szegény Nándika, ha nem vigyáz, kamasz fiúként, az anyja még a faszát is leméri, hogy dicsekedhessen vele...
Mondjuk én sosem értettem ezt a versengést, egyedül az érdekelt és a védőnőnél is azt kérdeztem folyton, h "rendben van a gyerek?" Csak aztán néha belemegy az ember a játékba, pláne, ha nem fizikai fejlődésről van szó, mert nem tudja az ember egy biciklipumpával felfújni a gyerek fejét, hogy az nagyobb legyen, de mondjuk egy-egy helyzetben feltűnik, hogy az adott dologban a másik gyerek jobb. Persze az enyém meg másban az, hihetetlen drámával tudja magát a földhöz vágni (helló dackorszak!) pedig az elvileg olyan 2 éves kor körül-után kéne, hogy jöjjön, szóval végre van valami, amiben élen járunk! :)

Pippike 2015.10.31. 13:32:44

Tudományos magyarázata van az anyukának arra hogy miért is nő jobban az ő gyereke lába mint az enyém. Ugyanis és ezt jól vésd az eszedbe, ő NAGYOBB zoknit ad rá. Mert az ő anyja szerint ha a gyereken szűk a zokni vagy pont jó a lábára az NEM ENGEDI nőni. Ezért ő 1, de inkább 2 számmal nagyobb zoknikat és cipőket ad a gyerekre.
Meg is jegyeztem, hogy inkább nagyobb sapkát kellett volna anyád fejére rakni amikor nőtt, mert az agya az a kissapka alá szorult.
Dac: Azt csak a reményeidben él, hogy majd 2 éves kor körül jön. Kb 8 hónapos kor körül realizálódik a pulyában, hogy ő valaki, és rájön arra is, hogy naponta tudja váltogatni a két legfőbb emberi tulajdonságot a dact, és a hisztit. Hétfőn ez kedden az, csak nehogy unatkozz. A dac korszak amit egyébként totál félre értelmeznek, mert kurvára nem dac, hanem AKARATOS ERŐSZAKOS ÉS SZÓFOGADATLAN korszak a gyereknek, anyukának pedig a faszomtelemeddigtartmég korszak. Nos, írtam az én fiam 4 éves, 8 hónapos korától dacol, és lázad (tiszta anyja) még mindig. Nem múlt el, hiába mondtam, hogy a nevelési könyvek azt írják, hogy már rég jó, normális, és szófogadó gyereknek kellene lenned! Szarikrá. Egyébként én észrevettem, hogy lányoknál ez a dac és hiszti korszak kitolódik, úgy 27 éves korig.

MinekSzültAzIlyen? 2015.10.31. 18:55:46

@Pippike: Hú, ezt a nőt meg kéne ismerni, hihetetlen aranybánya lenne a bejegyzéseimhez, mindig lenne témám :) Kiaknázatlan lehetőség van benne :)
Nálunk is kb. 8 hósan jött ez az akarat dolog, a földre vágódás most pár hete kezdődött, de olyan látványosan és drámaian csinálja, hogy szerintem a magyar válogatottban a helye :) Én hiszem azt, hogy a dackorszaknál a legnagyobb probléma ott van, ahol előtte egy gyereknek mindent lehetett, és/vagy nem volt akkora az akarat benne és egyszer csak rácsodálkoznak a szülők, hogy ez a gyerek tud ilyet is, pánik, szakkönyvek, internet, pszichológus, füvesember, javasasszony. Az okosok amúgy a dackorszakot kb 2 éves korra mondják, nem tudtam, hogy mi ebben már rég benne vagyunk, de ezek szerint ebben sem vagyunk úttörőek vagy különlegesek, megelőzve a kortársakat :) Én azt hittem, az a boltban hisztizős, hideg vizet rálocsolós időszak lesz, ez meg az egész előszele, nem tudtam, hogy már térdig járunk a szarban :)
Személyemmel tanúsíthatom, hogy a hiszti korszak még 29 évesen sem múlik el feltétlenül nőknél. Férfiaknál sem, csak mélyebb a hangjuk :)

Pippike 2015.10.31. 19:44:09

En azt vettem észre, hogy olyan 33 körül elmúlik, es ujra jelentkezik 37 körül. Nálam 40 évesen tombol. Es majd ha elmúlik akkor jön a klimax. Mekkora szopás már!

husimusika 2015.10.31. 22:36:10

Köszönöm az írásaid! :D A gyermekeink biztosan ikrek! Mintha csak rólunk szólna...

MinekSzültAzIlyen? 2015.11.01. 07:22:20

@husimusika: Örülök, hogy tetszenek a bejegyzések :) Annak meg különösen, hogy sok a hasonlóság, pláne mert elég renitensnek érzem magam ebben a kasztban :) Ahányszor kapok ilyen kommentet, visszatér a hitem az emberiségben :)

husimusika 2015.11.02. 13:33:50

Abszolút visszatérhet, mert szerintem vagyunk még páran, csak mi nem verünk nagy dobra semit, mint a szuperanyukák..
A motorozni tanulás az dettó így ment nálunk a napokban, sírva röhögtem ahogy leírtad :D IMÁDOM! :)))

Loarea 2015.11.04. 22:02:03

Én mászni akartam megtanítani a legnagyobbat, aki akkor még csak 7 hónapos volt, de frusztrált hogy a többieké már tud. Még youtube videót is mutattam a gyereknek, hogy kell mászni, aztán rájöttem mekkora barom vagyok, röhögtem egy nagyot és kiszálltam a versenyből
süti beállítások módosítása