Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy kezdő anyuka megpróbáltatásai

Minek szült az ilyen?!

Minek szült az ilyen?!

Anyázunk

2015. december 10. - MinekSzültAzIlyen?

Körülbelül 2 hónapja szimbiózisban élek a gyerekkel. Jó, igazából 1,5 éve, ugye, de az elmúlt 2 hónapban egyre durvább az anyázás. A gyerek folyton engem akar, én meg csak úgy szimplán bosszankodom emiatt, szóval együtt „anyázunk” csak más-más értelemben.

Fél évvel ezelőtt dagadó mellel figyeltem, ahogy ez a gyerek eljátszik magában, nem akar ölben lenni, mert sokkal izgalmasabb a külvilág, mindenkivel spanol és gyakorlatilag halál lazán elvan nélkülem, mi ez a szeparációs szorongás, hát, lófaszez, mit hisztizik itt mindenki. Na, most én basztam rá, kellett nekem tátott szájjal vigyorogva rohangálnom a faszerdőben.

Mintha megérezte volna a kis dög, hogy bölcsibe akarjuk tenni, attól a naptól kezdve, hogy feliratkoztunk, rám van ragadva. Én vagyok az, akihez odarohan, ha meg kell vigasztalni, ami rengetegszer fordul elő, tekintve, hogy folyamatosan esik, borul, nem sikerül valami, vagy csak szimplán hülye, és behisztizik, (konkrét sorrendje van a gyereknek, ha én nem vagyok, akkor jön az apja, aztán a nagyi, aztán bárki, aki ott van). Még akkor is odajön hozzám, ha lecseszem. Na, nekünk mindez nem volt elég, mert szeretünk veszélyesen élni, rátettünk még egy lapáttal egy kis laza fogzás-nyűg kombóval. Tudtam, hol basztam el, ez nem kérdés, csak épp nem érdekelt, hogy elbaszom. Úgy döntöttem, hogy egy hőemelkedéses, fogzós, nyűgös, anyás gyereknek engedek. Nem kellett volna, tudom. Na jó, hát itt nem arról van szó, hogy bármit csinálhat és nyalogathatja a konnektort meg beteheti a fejét a sütőbe, de sokkal elnézőbb voltam, sokkal többet próbáltam foglalkozni vele, több volt a bújás-cukiskodás, mint ezelőtt. Éjszaka és délután még együtt is aludtunk megfejelve az egész hetünket. Eredmény: még mindig velünk alszik, mert üvölt, ha nem vagyunk vele. Az eddig magától, egyedül elalvó gyerek, sírva fakad, amint kilépünk a szobából, hisztizik, ha altatni akarjuk, mikor régen magától szedte össze a cuccait az alváshoz, követeli, hogy másszak be mellé a kádba, mert nem akar egyedül fürdeni, nem mindegy neki, hogy ki eteti, és gyakorlatilag elrángat a gép elől, mert ott kell ülnöm és néznem, ahogy játszik. Ha csak ide hajolok a monitor elé, már balhézik. Ezt a cikket is komoly kihívás volt megírni.

És még mindig nem ez az, ahol én ezt elbasztam. Én ott basztam el, hogy nekem ez tetszik. Hogy van egy kizárólagos anya, akinek a kezében egyből nyugi van, aki megold mindent, akivel játszani akar, akinek etetnie kell, akinek a karjaiban alszik el a nagyágyban, akit folyamatosan izomból ölel, akire csimpaszkodik, akinek a lábszárára van nőve idegen helyen, akiben megrendíthetetlenül hisz és bízik. És baszki, ez ÉN vagyok. Jó, direktben nem kúrom oda a gyerek fejét az oszlophoz vagy veszem el a játékát, de már-már eljutottam addig a beteges határig, hogy várom, hogy sírjon. Hogy várom, hogy kelljek neki, hogy megoldjam, megvigasztaljam, megnyugtassam, hogy legyen végre az anyaságban is sikerélményem, ez az sista, fasza vagy, hisz a gyerek szeret-imád, itt a bizonyíték.

Na ez kurvára nem jó, így nevel az ember anyámasszonykatonáját meg életképtelen gyereket. Persze, szeressük minden erőnkkel, támogassuk, segítsünk neki, vigasztaljuk, ha kell, de ez a mindenért ugrunk, mi alkalmazkodunk a gyerek új kis szokásaihoz, dilijeihez, ez nagyon nem vezet jó irányba, már pedig én megfogadtam, hogy tökéletes gyereket fogok nevelni. Legalábbis törekszem rá. Szóval most elkezdjük az anyáról leválasztás akciót, persze szépen, finoman, a bölcsi meg nyilván segíteni fog ebben. Muszáj, mert a végén a fejemre nő, és már megszoktam, hogy ebben a házban én parancsolok, hisz én vagyok a sárkány, senki nem tud úgy tüzet okádni, mint én. Lassan már terelgetjük az egyedül alvás és evés felé vissza (mert ezzel a 2 héttel fél év munkáját vágtuk kukába), már kiságyban alszik, csak ringatni kell kicsit, eszik, ha besegítünk és nincs hiszti, ha egyedül kell fürdenie.

Tanulság: fél év munkáját szét lehet baszni 1 héttel, mert ezek a kis majmok totál hozzászoknak az új, jobb rendszerhez, és több nap kemény melója visszatéríteni őket. Ja, és persze tököt kell növeszteni, mert a kis manipulatív dögök tökéletesen ismerik a gyenge pontjaidat, és nem kell hozzá több az eszköztárukból mint egy-két random mosoly, ölelés vagy elkeseredett drámai sírás.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minekszultazilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr188146654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pippike 2015.12.27. 17:02:40

4 éves 6 hónapos múlt most 19.-én. Velem alszik. Semmilyen módszer, praktika, csel, hazugság, fenyegetés, kerékbetörés, nem tudja ettől eltántorítani. Egy dolgot mond mindig rá, amikor megkérdezem, hogy miért alszik még mindig velem, és mikor fog már egyedül aludni: Anya, ha veled alszom az megnyugtat. És még nem szeretnék egyedül aludni.
Nekem ettől több magyarázat nem is igazán kell.
" Úgy döntöttem, hogy egy hőemelkedéses, fogzós, nyűgös, anyás gyereknek engedek. Nem kellett volna, tudom."
Ezt írod. Pedig nagyon is jól csináltad! Kinek engednél ha nem a fogzós fájdalomtól nyűgös, lázas beteg gyerekednek?? Soha ne úgy cselekedj, hogy később azt érezd cserben hagytad őt. Te vagy az anyja, a mindenható:-) Később (pár év, hónap múlva ) ez a kötelék, szeretet, ragaszkodás, SZERELEM olyan mértéket fog ölteni, hogy magad sem fogod elhinni. Tapasztalatból mondom.
Kicsik még. Fejemre nő? Na és? Majd lenő onnan. Anyámasszonykatonája? Nem, az nem most dől el. Most még csak azokat az alapokat rakod le, amitől a gyereked nem lesz szorongó ovis. Anyámasszonykatonája idő majd csak 6 éves koruk körül jelent veszélyt.Addig óvni kell pátyolgatni őket, segíteni az önállósodás felé. És itt nem az elköltözésre vagy a csináljmagadnakvacsorára gondolok, hanem arra, hogy megy oviba bölcsibe, nyiladozik, megismer másokat, rá fog jönni, hogy nem te vagy a világ közepe, oviban bölcsiben a gondozóknak is szót kell fogadni, szabályokat kell betartani, atrocitások érik majd, jó és rossz tapasztalatokat fog gyűjtetni, tele lesz ingerekkel amikkel nem is fog tudni mit kezdeni, hisz eddig minden napja egyforma volt. Érzelmileg is! Közösségben megismeri a rossz napot, a rossz kedvet, a bántást, sértést, előjön az EGO stb.Direkt a rosszakat emelem ki.. És ezeket a dolgokat feldolgozni zökkenő mentesen csak olyan gyerek tudja akinek az édesanyjával VAN kapcsolata. A kapcsolat pedig ott kezdődik, hogy ha beteg ápoljuk, ha sír megvigasztaljuk, ha fél megvédjük, ha szüksége van ránk ott vagyunk:-)

MinekSzültAzIlyen? 2015.12.28. 10:07:26

@Pippike: Tetszik, amit írsz, és egyet is értek vele. Imádom, és ott vagyok neki mindig, hiszem, hogy ez nagyon kell. Nekem ezzel az anyamániával az a legfőbb bajom, hogy tök jól kialakítottuk a kis életünket, minden működött hosszú idő óta rendesen, és most, amikor végre szusszannék egyet (mondjuk beindítanék egy mosást) és másra bíznék egy etetést vagy fürdetést, nem lehet, mert a gyerek mással nem hajlandó ezeket csinálni, és ez hosszútávon már elképesztő fárasztó. Szeretek vele aludni, imádom, amikor ott szuszog. De ha minden este ezt eljátsszuk, akkor nem tudok sose a párommal együtt lenni, ami szerintem legalább olyan fontos, a vele kettesben eltöltött idő. A felnőtt idő. És itt szerintem nem szabad engedni, mert lehet, hogy a gyerek az első, de nem az egyetlen. Szokja meg, hogy nincs egyedül. Hogy alkalmazkodni kell. Hogy más is van a családban, nem csak ő. Ha minden ilyen kis diliben mindig engedünk neki, én változtatok, én alkalmazkodok, akkor is, amikor nem beteg, nem fogzik, nincs baja, már csak az akarat hajtja, akkor nem lesz én. Akkor folyamatosan mi leszünk. Én nem azért vállaltam gyereket, hogy folyamatosan körülötte forogjon a világ vagy, hogy végre értelmet nyerjen az életem és önmegvalósítsam magam az anyaságban, hanem azért, hogy teljes legyen az életem, azért, mert valami még hiányzott. Én szeretek nő, feleség, haver, gondolkodó lény is lenni, nem csak anyazombi, és ha folyamatosan, mindenben engedek neki, akkor is, amikor nincs semmi alapja, akkor bizony kizárólag róla fog szólni minden. Nem az apró kis szitukkal van a baj. Nem az "egyszer-egyszer"-rel, hiszen karácsonykor is adunk neki szaloncukrot, kap egy csomó játékot, később altatjuk, engedékenyebbek vagyunk. De nem válik napi rutinná. És én már ezzel a 2 hetes nyűggel eljutottam oda, hogy napi rutinná váljon az "egyszer-egyszer", ami viszont szerintem nem jó.

Pippike 2015.12.28. 14:14:23

Persze persze....nem is azt mondtam, hogy fel kell adnunk magunkat, csak ábrázolni akartam, hogy bizony mindegy a "rend" az életünkben, ha gyerekünk van akkor bizony előfordul, hogy borul minden.
És igen, nagyon jól írod, hogy meg kell tanulnia itthon alkalmazkodni.
Én csak a magam példáját tudom mondani, én akkor láttam az "anyarabszolgaság" végén a fényt, amikor elment oviba. Azaz 1 éve. 3 évig ültem a nappaliban beszarva,(én is meg a gyerek is) hogy most akkor hol vagyok én?? Sehol sem voltam, illetve de, egy robot voltam 2 szaros pelenka között lavírozva:-)
Az ágyba való engedés megint csak egyéni. Én nem bánom, mert az én párom máshogy dolgozik mint ahogyan mi élünk, így egyébként sem alszunk sokat együtt-egyszerre:-)

MinekSzültAzIlyen? 2015.12.28. 15:36:30

@Pippike: Hát, nálunk most extrán borul, mert elkezdte bontogatni szárnyait a dackorszak. Ezért nehéz kitalálni, h miben meddig engedjünk, meddig menjünk el, mert nem tudtuk eldönteni, hogy a nyűg, ami volt az betegség/fogzás oka, vagy csak egy szimpla hisztis nap. Hiszti árán nem engedhetünk. Hol a határ...Ültünk mint a tök a hálószobában a párommal és ezen kattogtunk. Plusz ha sietünk valahová mondjuk, és szivat még a gyerek azzal, hogy őt én etessem, mert apa ne, akkor most menjek bele és odaérünk időre, vagy mondjak nemet, amit legszívesebben tennék, és full késés, borul az egész nap...Nem könnyű.
Ez a robotfunkció nagyon kemény, ha nem figyel az ember oda, bele lehet őrülni. Én, és sztem te is (így a kommentekből ez jött le) a skynet-féle öntudatra ébredő prototípusok vagyunk, nem hagyjuk, hogy bedaráljon az egész, és főleg nem tapsolunk hozzá állva, és szerintem ez így van jól.
Az ágyban alvásnál meg messze szitu függő az egész, nálunk csak este van lehetőség bármit műteni. Persze simán áthozzuk, ha akciózás után sír fel :) Most 2 hétig van itthon a párom, eddig minden nap hárman együtt aludtunk délután. Csak jobban elcsesszük a gyereket a beszoktatás előtti utolsó pillanatokban :)

Pippike 2015.12.28. 16:51:32

A dackorszak olyan 20-22 éves korig tart. Tiszta szopás. A mai napig vannak ilyen kis szívatások, és biztos vagyok benne, hogy minden korszaknak meg is lesznek a maga kis szívatásai. Nálunk simán eljátsza, hogy ne én öltöztessem hanem apa, mert akkor nem jön oviba. Na persze. Volt, hogy muszáj volt engednem, és igen át kellett adnom a faternak, mert nem volt időm-türelmem eljátszani a gyerekkel a nemleges válasz utáni drámát. De általában nem engedek neki. Akkor bőg, nyíg, nyávog, vonszolom a kocsiig, az ovi udvaron végig akár. Bár addigra haccor elfelejti. Vagy és mostanában már ez válik be, döntés helyzetbe hozom, vagy öltözik egyedül akkor, mert én nem fogom magam idegesíteni, vagy így jön oviba pizsamában, vagy bedugul. (Tud öltözni egyedül, de azért a tetű tempó nem fér bele reggel:-))
És mi történik nálatok, ha pl nemet mondasz ilyen esetben amit leírtál? Sír? Vagy mi a reakciója?
Írod, hogy megy bölcsibe. Szeptembertől?
Skynet féle öntudat, ez tetszik:-))) Hát....tudod, próbálom nem hagyni, hogy bedaráljon. Nem vagyok egy ősanya, ellenben sokkal több mindent megteszek a gyerekemért, és adom fel magam érte, mint azt valaha is gondoltam. Elveket adok fel pl. Sok olyan dolog történik a hétköznapokban amikhez nincs kedvem, nem tetszenek, persze, hogy nem tapsolok hozzá:-) Próbálom a gyereket, nem egy kis buzerátor akarnoknak nevelni. Bár bevallom őszintén ezt csak neked mondom el, NÉHA úgy érzem ha nem az én gyerekem lenne biztos, hogy utálnám:-))) Ahogy ez tud viselkedni. Bár vannak tőle hülyébb kölykök, ezzel nyugtatom magam néha, és negatív példának nagyon jók! Nagyon sokat formál rajtuk a közösség, az én fiamat kifejezetten negatív irányba terelte.

Mirzus 2015.12.28. 19:42:38

@Pippike:
Ezt csak neki mondod el, de én is olvasom ám :-) ;-)
De jó lesz már, ha én is tudok tapasztalatból hozzászólogatni, nekem még csak 3 hónapos a fiam - még ezt is furcsa volt leírni! :D FIAM FIAM FIAM :DDDD

Pippike 2015.12.28. 20:43:43

@Mirzus: Ó, akkor a kaland még csak most kezdődik:-) Gratulálok!

És sok szerencsét....kitartást....türelmet....türelmet....türelmet...kitartást....erőt....kávét....bort....türelmet :-D

MinekSzültAzIlyen? 2015.12.29. 11:38:32

@Pippike: Gyerek reakciója általában a sír/hiszti, ha van vmi a keze ügyében, dobálózik, csapkod. Ha nem etetőszékben van, hanem vmi nem sikerül és nem engedjük, földre vágja magát (persze óvatosan, h ne üsse meg magát, amúgy tök vicces) vagy lökdös. Van, hogy engem csapkod, na azt nagyon nem tűröm, de az ritka, mert rájött, hogy az már nagyon túl van a határon. Szóval kb, mint minden dackorszakos. De egyszer egy etetésnél pl. úgy behergelte magát, h hányt egy szépet, na akkor álltam, mint a hülye, h most vagy engedek neki, és nem kell majd állandóan takarítanom utána, mert kiderült, hogy ilyet is tud, vagy hagyom, h ezt a hányós mutatványt eljátssza többször is. Nem szoktam engedni neki, de ha behergeli magát, az komolyan, kurva ijesztő. Néha vízzel harcolok ellene. Van, amikor bejön, máskor csak olaj a tűzre.
Bölcsi január 11, asszem ad új témát a blognak, nem lesz év eleji pangás :)
Ja, én is (mint mindenki) rengeteg dolgot adtam fel érte. Az elején még listát is írtam terhesen (a hormonok, ugye kicsit megbaszkurálták az agyamat), hogy mi mindent adtam fel érte, h majd jól elétoljam, ha hálátlan kis hülye lesz :) De már nem is tudom, hol van, mert nem érdekel :)
Nekem a legnehezebb a belassulás volt. A "majd kimosok holnap, leszarom, itt rángatja a nadrágomat, h játsszak vele, akkor játsszunk". Nem szeretek félbehagyni dolgokat, utálom, ha rohan a lakás, ha nincs tiszta ruha, ha nincs kaja, és ugye mindig akkor talál meg és nem tud egyedül játszani, amikor épp benne vagyok valamiben. Megtanultam eldobni mindent és vele foglalkozni. Nameg én állandóan pörgésben voltam, a régebbi melójaim is ilyenek voltak, jöttünk mentünk szabadon, most meg kb beosztás van, felváltva csinálunk mindent, még vendégségben is külön eszünk, mert a másik rohan, h ne szedje szét a gyerek a vendéglátó cuccait a lakásban.
Ja, ez az érzés itt is megfogalmazódik, megagengszter a gyerek. Én szeretem, ha csibész, ne legyen halvérű. De amikor röhögve újra megcsinálja azt, amire előtte 42000x elmondtam neki, hogy nem, újra és újra és újra, aztán a kezére csapok (kb nekem jobban fáj) és ez a kis dög rámnéz, és VIGYOROGVA folytatja tovább, na akkor nagyon utálom. Elfogynak a fegyvereim, és kész, nyert.
És igen, a negatív példák kellenek, mint egy falat kenyér. Amikor kiolvastam az internetet a hasfájásról, akkor kifejezetten jól jött, hogy basszus, tényleg van más, akinek szarabb.
És ja, engem is nyugtat, amikor látok vmi idióta kölyköt, hogy az enyém nem ilyen. Orvosi rendelő jó kis megfigyelőközpont :)
Meg majd ugye a bölcsi. Amúgy attól én is parázok, hogy ott szedi össze a hülyeségeit, mert egyelőre pl jó, csinál faszságokat, meg megy a hiszti, meg nemszabad-lófasztnem játék, de nem rosszindulatú a gyerek. Semmit sem azért csinál, hogy ártson másnak. Bölcsiben meg első nap beiratkozásnál gyanútlanul sétálgat a gyerek, ismerkedik a környezettel, overálban alig tud lépni, erre indulatból hátulról fellökte vmi kis geci. Én nem láttam, apja volt vele, mondta is, hogy majdnem hátbarúgta azt a "kis köcsögöt". Na ez pl tanult dolog, ilyet nekem ne hozzon haza :) Nem lesz könnyű meccs, azért remélem, h vmi jót is kihoz majd belőle a közösség :)

MinekSzültAzIlyen? 2015.12.29. 11:55:04

@Mirzus: Hát, itt a tapasztalat, meg a rutin kb. 1 éves korban jött el. Akkor már nem szartam össze magam, ha valami új helyzet jött, már ismertem annyira a gyereket, hogy tudjam, mit kell lépnem, plusz ő is nőtt, már nem a kis törékeny "a kutacsára vigyázz" meg "úristen, mivan, ha leejtem" és egyéb parák baba volt. Persze újat minden nap mutat, mindig van valami, ami utána betáblázza a következő 1-2 hetet az "ezthogyafaszba oldjuk meg?" témakörön belül, de ez így lesz még jó pár évig.
süti beállítások módosítása