Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy kezdő anyuka megpróbáltatásai

Minek szült az ilyen?!

Minek szült az ilyen?!

Bölcsi előkészületek for dummies

2016. január 08. - MinekSzültAzIlyen?

Én nulláról kezdtem az OKJ-s bölcsi tanfolyamot, soha korábban nem foglalkoztam vele, majd ráérek alapon. A terhességem alatt se néztem meg mind a 40 hetet előre, mindig csak a következőt, mit hergeljem magam hónapokkal korábban, hogy ha a 28. héten dől a vér a fülemből terhesen az teljesen normális tünet. A bölcsinél is ez volt, voltak körülöttünk nagyobb gyerekek, de azon kívül, hogy „És tetszik neki?”, nem kérdeztünk semmit. Akkor kelünk át a hídon, ha odaértünk.

Persze horror sztorik arról, hogy már 5 hetes terhesen fel kell iratkozni a várólistára és társai voltak, konkrétumok már kevésbé. Nem voltam soha bölcsis, én ovival nyitottam a szocializálódást, arra sem emlékszem igazán, szóval teljesen új terep az egész. Az új tereppel meg az a baj, hogy kurva sok kérdésed van. Vagyis hogy egyáltalán nincs kérdésed, csak egy villódzik a fejedben: „Mit kéne kérdeznem?”

Na mindegy, szép lassan azért rásegít az intézményvezető meg a gondozónők (nem dadusok, gondozónők, ezt jegyezzük meg, mert van, aki besérül, ha ledadusozzák) az első találkozó alkalmával, persze elsőre csak nagyobb káosznak érzi az ember az egészet, mert fontos, érdemleges infót nem kap. Inkább szemfényvesztés az eleje, megmutatják a csoportokat, udvart, szekrényeket, fogmosó poharakat, porcicákat, kiválasztjuk a gyerek jelét (ami engem kb. azért érdekel, mert rohadtul nem mindegy milyen figurát rajzolok abba a 40-50 ruhadarabba, hímzek a szennyes zsákra, és nem akarom kisautó, fűnyíró vagy hasonló jellel szopatni saját magam). Cuki otthoni feladatokat adnak, mint pl. szerezzünk családi képet a gyerek szekrényére, ha hiányoznánk neki és vigyünk be játékokat, hogy érezze az ”otthon szagát”, egy füzetbe írjunk pár fontos dolgot a gyerekről, mit szeret, mit nem. Elképesztő megindító, csakhogy engem itt megint a gyakorlati dolgok érdekeltek, mert hiszem, hogy az én gyerekem félig maga az ördög, és bármennyi tapasztalatuk van a nevelőnőknek, jó lenne tudni, hogy ők hogy képzelnek el egy etetést (mert az enyém 1,5 órát molyol a kisszékben), egy altatást (aminél mi is hálát rebegünk minden alkalommal, amikor sikerül), egy pelenkázás: mission impossible-t, vagy egy szimpla csínyt, amit a gyerek a 3645. „nem” után is vigyorogva folytat tovább. Kezembe nyomtak egy heti menüt, amivel az elején nem is tudtam, mit kezdjek, nem allergiás semmire, elvileg mindent megeszik. Úgy tettem, mint aki gyorsan átfutja, és visszaadtam. Nyilván van szülő, akit megnyugtat (vagy allergiás a gyereke), pontról pontra átnézi, engem meg mondjuk az nyugtatott meg, hogy van babakocsi tároló és nem kell üresen a hóban hazabénáznom vele meló előtt. Ki mitől lesz boldogabb. Van, aki belelkesül attól, hogy a gyereke a Katica csoportba fog járni, én attól voltam lelkes, hogy legtöbbször egyszerre 2 nevelőnő is jelen van, barátságos a hely és sok olyan játék van, amivel a gyerek otthon játszik, vagy amit terveztünk neki megvenni.

Ennyi eddig, itt tartunk, beszereztünk extra pelenkázó garnitúrát, itatós poharat, kistakarót, kismacifülét, -asszem- alkoholos filccel be van rajzolva a ruhákba a jele (majd mosásnál kiderül, hogy csak sima rostirón volt), megnyitottuk az üzenő füzetet, és most várok, mert minden más, vagyis a lényeg, majd menet közben derül ki.

És amíg várok és tudatom mindenkivel, hogy az én kis egyedi hópelyhecském bölcsis lesz, kétféle emberrel találkozom. Az egyik, amelyiket klinkertéglával vágnék szájba, mert előadja, hogy nekem milyen nehéz lesz és kint fogok sírni majd a folyosón, és miért adom be ilyen korán, meg hogy nehezebben viselem majd mint a gyerek, miért nem maradok még otthon és élvezem ki, amíg lehet, „hátezalegszebbkor” „mérmondasszleróla”, „ígyeltudodengedni?”. (ezeknek üzenem innen, hogy a havi 100 ezres lakáshitelbe a havi bruttó 28 ezres GYESem mellé be lehet szállni). A másik a „fasztaggódsz?!” típus, aki szerint ez az élet rendje, mit feszkózol, ellesz a gyerek, hülyevagymitsírsz. Ebben az a jó, hogy én meg vívódok a kettő között.

3 nap és kezdünk, úristen...mikor ment el ez a félév? 3 nap múlva indul a bölcsi beszopatás (nem, ez nem elírás). 2 hét őrület (elvileg 2 hét alatt beszokik, gyakorlatilag szerintem ennél több kell majd), 2 hét aggódás, hogy ellesz-e egyedül, meg tudják-e nyugtatni, el tudják-e altatni, nem fogja-e bántani a többi gyerek (mert az első látogatásnál egy kisfiú állítólag hátulról fellökte az én kis ártatlan tündérbogárkámat, az apja volt kint vele, és reakcióként majdnem hátba rúgta "a kis köcsögöt"), nem szed-e össze valami betegséget, stb., stb. És a gombóc csak tovább nő a torkomban.

A bejegyzés trackback címe:

https://minekszultazilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr198251772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

husimusika 2016.01.08. 18:06:02

Jujj pont ugyanitt tartunk!! :)))) A fejemből vetted ki a szavakat, pont így érzek! De ne aggódj, minden szuper lesz, csak bízz a gondozókban, mert ezt látja majd rajtad a gyermek. De majd remélem menet közben is írsz postokat :)
Hajrá!!!

husimusika 2016.01.08. 18:45:27

Egyébként egy bölcsis weboldalon egy gondozónő írását olvastam nemrég, miszerint a legjobb, leghatékonyabb beszoktatás elve az, ha a terem, a bölcsi "anyamentes" övezet. Akkor mikor olvastam, nagyon nem értettem egyet, de nem sokkal utána csak ezzel. Sajnos a kisfiam 1 és 2 éves kora között sokat volt anyósomnál, voltak hónapok, mikor heti rendszerességgel kellett ott aludnia 1-2 éjszakát. Borzalmas volt számomra. Persze a gyereknek fel sem tűnt, mert jó kezekben volt, anyósom kitűnő játszópajtija lett. Sokmindent megengedett amit én nem, vagy nem akartam hogy megtegye, de sokminden más új szabályokkal találkozott, és remekül vette az akadályokat. Alkalmazkodik, mert új környezethez új szabályok tartoznak. És pont emiatt jó ötlet az anyamentes övezet elv. Szerintem!!! Persze nekem is időbe telt, mire megbíztam az anyósomban (egy másik emberben), hogy mindimum fele annyira el tudja látni, oda tud figyelni rá. Biztos gyerek függő is! És lehet, hogy csak szimplán mázlink van, de nekünk működött, most hogy 25 hós, teljesen "leszakadtam" róla, megbízható emberre bármikor rábíznám, mert a gyermeknek szüksége van a tapasztalásra.
Egy többgyermekes anyuka nemrég azt írta valahol, hogy szerinte sokkal jobb, ha 3 éves kora előtt is már találkozik másokkal, rá van bízva néha másokra, mert 3 évesen ezt elkezdeni gyerekkínzás. Egyetértek vele. Bármennyire voltam ellene a mi helyzetünknek, hogy sokat kellett távol lennie (beteg voltam), hasznára, hasznunkra vált. Nagyon szeretem ennek ellenére! Ölni tunék érte! :)

MinekSzültAzIlyen? 2016.01.09. 09:29:16

@husimusika: "Alkalmazkodik, mert új környezethez új szabályok tartoznak." Ez nagyon jó gondolat, én is hiszek ebben, és jónak is tartom, ha több felé kell megfelelni a gyereknek, nem csak anyának szót fogadni, hanem másoknak is. Nekem ez a 3 év mega science fiction, jó, én szélsőséges vagyok, már 4 naposan más is vigyázott a gyerekre rajtam kívül, de a 3 év nem csak a gyereknek durva, hanem muter addig nem megy sehová? Azt akkor nem kattan az meg? :) Szerintem bőven sok amúgy a 3 év, amikortól nem csak a cici van a gyereknek, hanem bejön a hozzátáplálás simán meg lehet próbálni a lepasszolást pár órára. (jó, én mondom, szélsőséges vagyok, nagyon korán kezdtem ezt, aztán mégsem állt meg a növésben)
Ebben a bölcsiben nem csinálnak ilyen anyamentes övezetet, itt szépen lassan fokozatokban tűnök el a képből. Annak ellenére, hogy a gyerekre nagyon sokan vigyáztak már, relatíve sokszor, az anyaőrület nagyon erős, néha lazán pápázik nekem amikor ott állok kabátban, máskor meg rám akaszkodik, hogy nem mehetek sehová. Szerintem a bölcsiben is ilyen lesz, lesz olyan napja, amikor a bölcsi szar és nem akarja, máskor meg elzavar majd, h menjek érte később. De ez tök normális sztem.
Mindenképp tudósítok majd, ha nem is élőben, az elég lehetetlen vállalkozás lenne :) De leírom a tapasztalatokat az én szemszögemből, hátha valakinek hasznos szakirodalom lesz :) Vagy tud együtt bólogatni, hogy "mi ugyanezzel szopunk". Jó kis témát ad, már majdnem kifogytam. Mire nem jó a bölcsi :)

nickM 2016.01.09. 21:31:33

@MinekSzültAzIlyen?: Most kicsit elbizonytalanodtam, hogy klinkertéglát kapok vagy csak egy szimpla fülest ( ;) ), de bizony össze fog szedni mindenféle nyavalyát - ezeknek különösen bájos tulajdonsága, hogy ő 3 napon belül gyógyul, ti két hétig lábadoztok - úgyhogy bőven lesz még időtök együtt, sőt "közösségbe mehet" igazolásért is harcolhattok a dokival, nice challenge. ;)
Ha jól értelmeztem az előző posztot, a gyerek már igényelné a társaságot, az eddigiek alapján pedig van annyira stramm kissrác, hogy elbír velük. ;)

MinekSzültAzIlyen? 2016.01.09. 21:50:32

@nickM: A klinkertéglát csak a "miért nem ülsz és maradsz otthon vele még?" meg a "Nem túl korai?" kérdezőknek osztogatom, akik nem fogják fel, hogy mindezt nem jó dolgomban csinálom, hanem mert kell.
Persze, számolok én betegségekkel, többek között emiatt szánok az egész mókára egy jó 1-1,5 hónapot, tolom bele a vitaminokat, ilyesmi, hátha segít, ha meg nem, akkor meg talán könnyebben leküzdi. Eddig nem volt beteges a gyerek, közösséggel ez nyilván változik majd, de ezek kötelező körök szerintem mindenkinél :)
Igen, igényli, lassan oldódik, meg bizalmatlan idegenekkel (idegen gyerekekkel is), de utána meg még a kocsiban is hisztizik, hogy miért kell hazamenni, olyan jól érezte magát :)

husimusika 2016.01.11. 21:38:47

@MinekSzültAzIlyen?: Ezzel a 3 évvel egyetértek! Túl sok. Nálam most a másfél - 2 év az optimális, pedig bizton állítottam, hogy énmárpedig3évigleszekotthonvele! :D Hiába foglalkozunk vele, a közösséget nem tudjuk imitálni. Kell a szocializáció, mint kutyának a kutyatársaság. (Kutyánk is van, sok a párhuzam, és igen, ő is családtag.) Vagy mint anyának a társaság... És igen, van az a pont mikor az ember a pénzen kívűl a társaság miatt is megy dolgozni :D (Nálunk is az a pénz az ok azért.)

MinekSzültAzIlyen? 2016.01.12. 07:20:52

@husimusika: Mi is mindig a kutyával vontunk párhuzamot, és csak a kutyás szülők értékelték. Volt, hogy labdát dobálgattam a gyereknek, az meg visszahozta. És? Élvezte. Röhögtünk, elvolt félórát. Persze utána nem dobtam neki jutalomfalatot, de pl. a pozitív megerősítés ugyanúgy, ahogy a kutyáknál, a gyereknél is működik, ha ügyes, akkor kurvára megdicsérjük mindkettőt. Szerintem nincs ezzel semmi gond. Nem kutyaként neveljük (bár néha elgondolkoztunk a fojtónyakörvön) :), de észrevesszük a hasonlóságot. Plusz mindig néztük, melyik milyen szinten van. Most tartunk ott, hogy a gyerek már okosabb a kutyánál, de a kutya a szófogadóbb :)
süti beállítások módosítása