Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy kezdő anyuka megpróbáltatásai

Minek szült az ilyen?!

Minek szült az ilyen?!

Bölcsinapló - Day 1

New guy in town

2016. január 11. - MinekSzültAzIlyen?

Megkezdtük a lehetetlen küldetést, vasárnap be kellett állítani a telefonomat reggelre. Már ez kihívás volt, ugyanis olyan rég keltem órára, hogy hirtelen nem is tudtam, hol keressem, a gyerek volt az én ébresztőm 20 hónapja. Kiderült, hogy amúgy se kellett volna, alig tudtam bármit is aludni, forgolódtam, tervezgettem, listáztam és vagy 5x felébredtem.

Reggel, még bölcsi előtt összeszedtük az egészséges papírt, amit valamiért úgy kaptunk meg, hogy a doki rá se nézett a gyerekre, még velem se beszélt, csak a kartonzósok vágták le elém, király, ezek szerint egy jó kis fekete himlő nem akadálya a beszoktatásnak. Irány a bölcsi! Megérkezés, átöltözés, vidám-lelkes-mosolygós köszönés mindenkinek. Már a folyosón cukorbeteg vagyok a sok cukiskodástól. Túl sok a név. Én meg már a bemutatkozásnál elfelejtem mindet, szóval nagy szarban leszek még egy ideig. Na de nem én szokok be, hanem a gyerek, kit érdekel, ha az anyja hülye, ez nem rólam szól.

Ami elsőre ledöbbentett, hogy milyen halk minden gyerek. Vagy kurva jó a szigetelése a csoportoknak. De nem, bent is tök jól elmolyoltak a kölykök, az egyik még aludt is a sarokban egy matracon, halál lazán. Na, ilyet az enyém tuti nem fog csinálni. Persze megszeppenéssel, seggbebújással kezdtünk, már meg se lepődök az ilyenen, felkészültem arra, hogy lábon hurcolom itt is a gyereket egy jó 20 percig. Bő 1,5 órát voltunk, azalatt rájöttem, hogy baromira nem vagyunk szigorúak, sőt. Nyilván amíg csak ő meg én voltunk benne egy átlagos napjában és még tesó sem volt a képben, a gyereket ilyen szintű alkalmazkodásra baromira nem neveltük. Persze próbáltuk, meg nem körülötte forgott a világ, de valahol mégis. Sok dolgot engedünk neki, ami 1 szülő 1 gyerek arányban simán belefér, de 12 gyerek 1 vagy 2 nevelő arányban már kurvára nem. Pl. nálunk most nagy divat a sámli, oldalra fordított motor, puff, könyv, doboz, akármifaszom, amire rá lehet állni, ezen tárgyak hurcolása, rálépése, és az előtte elérhetetlen cuccok baszkurálása. Amit én, ha nem veszélyes a mutatvány, vagy ha nincs anyagi kár belőle, simán engedek, hagy ügyesedjen, pörögjön az eszközhasználat. Na, bent ugyanezt a kis székekkel adta elő a gyerek, ami a gondozónőknek rohadtul nem tetszett, az meg pláne nem, hogy behülyített még vagy hármat, akik elkezdték utánozni.

Tízórainál döbbentem rá, hogy itt nincs etetőszék. Reggeli, ebéd a kis asztaloknál, a többi 2 étkezés a szőnyegen, ilyen félhippi sztájlban, gondozónők adogatják nekik a gyümölcsöt, szigorúan a szőnyegen ülve, közben nincs játék. Na, mi már itt megbuktunk, itthon én ezt ellazázom, az uzsikat asztalra teszem ki és szép lassan néha arra sétálva elnyammogja, a fő étkezéseket meg etetőszékben, onnan nem tud meglógni. Nem látom magam előtt, ahogy a gyerekem, aki itthon almadarabbal a szájában kiabálva-röhögve kergeti a kutyát, full nyugodtan egy helyben ül majd végig egy étkezést és nem rohangál össze-vissza, vagy nem túr bele a szomszédja tányérjába. Vendégségben is max. 2 kanállal tudok beletolni valamit, amíg megül az ölemben, utána kifeszegeti magát, vagy addig hisztizik, amíg én meg nem unom. Ha nagyon ízlik neki, még visszajön 1-2 kanyarra, de olyan, hogy egy tányérnyi ebédet megevett volna így, még soha nem volt.

Az altatás is így működik, ugye itthon rácsos ágy van, vagy hárman alszunk a nagy ágyban, a bölcsiben meg matracok vannak. Szóval nincsen elzárva. Szintén nem tudom elképzelni, hogy a gyerek magától odamegy egy matracra lefeküdni aludni. Olyan már volt, hogy addig evett vagy játszott, hogy belealudt, de itt van alvás idő, a többiek pihenését fogja szétbaszni azzal, hogy jön-megy, meg mászik át mindenki fején, ahogy a miénkkel teszi.

Persze én aggódom túl, bennem nő a feszkó, amiért "jézusomfélreneveltük" meg egyéb szülői baromságok, amiért egy másik rendszerbe tesszük a gyereket. Persze, hogy más lesz, mint otthon, mégis mi a faszt vártam? Simán alkalmazkodni fog, ráadásul ebben az utánzós korszakában szerintem kiválaszt majd egy kedvenc gyereket, aztán azt majmolja majd látástól vakulásig. Aki meg, ha már öreg motoros bölcsis, nagyon jól fel tudja zárkóztatni.

És amíg én frissítem a blogomat épp mandarin darabokat tömköd a kanapé réseibe...Utálni fognak minket...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minekszultazilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr238261896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

husimusika 2016.01.11. 21:28:28

Szerintem ne foglalkozz azzal, hogy ott mit szabad mit nem. Ott nem te vagy a "főnök". Nélküled is meg fogja tanulni és otthon is ügyibb lesz, vagy csak otthon szimplán folytatja ugyanazt mint előtte, míg a bölcsiben meg nem. Ahány ház, annyi szokás. Hamar tanulnak. Szerintem az alvás is hamar rögzül majd, bár az lehet, hogy otthon ettől még semmi változás nem lesz :D Mi pont ezért kezdtük el egy hete majdnem az "aludj jól gyermekem" módszert.. hát... várom a csodát.
Köszi a beszámolót! Hajrá nektek! :)

MinekSzültAzIlyen? 2016.01.12. 07:11:24

@husimusika: Köszi a drukkot :) Szerintem is simán szét tudja választani majd a kettőt, max haza hoz pár ott felszedett szokást. Csak azért az ilyen dolgok elsőre besokkolnak egy szülőt. Ahol mindig problémás volt az alvás, ott azt látja az ember, hogy végre úgy ahogy megy, erre újabb kihívás jön. Akkor is zavarja, ha ezt a lécet nem neki, hanem a nevelőnőknek kell megugrania.
Nem ismerem ezeket a módszereket, én a magam feje után mentem mindig (aztán látod, hol tartok) :) de sok sikert hozzá! Tökmindegy, hogy éred el, amit akarsz, fejen állva vagy Ganxsta Zolee-t rappelve, ha működik :)
süti beállítások módosítása