Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy kezdő anyuka megpróbáltatásai

Minek szült az ilyen?!

Minek szült az ilyen?!

1044 Budapest, Megyeri út 13.

2016. április 17. - MinekSzültAzIlyen?

Elnézést a címválasztásért, fél napja nyúzom a páromat a kész cikkem után, hogy "Mongyámáregycímet!!!" ő meg ezt mondta, szóval ez lett. Kurvára nem erről fog szólni a mai poszt, de nem lett jobb ötletem, hát ez maradt.

Nagyon érett már ez a poszt, mert ennek a témának a tényével tisztában voltam már hetekkel ezelőtt, akkor lesokkolt és a bölcsis szülőin megkaptam a külön bejáratú ice bucket challengemet (tényleg, ilyen is volt, emlékszünk még a hülyékre?)  igaz,a  részletek még jobban kibaszták a biztosítékot, és amikor azt mondom, hogy élhetetlen ez az ország, nem a kenyér árára gondolok, hanem az ehhez hasonló szitukra, amik ilyen szinten megnehezítik az átlagember életét.

Kezdjük az elején. Kb. 1 hónappal ezelőtt részt vettem életem első bölcsis szülőijén. Már ezt feleslegesnek tartottam, de ha vigyáznak addig a gyerekemre a másik csoportban, amíg én azt hallgatom, hogy a 3 évesek hogyan készüljenek az óvodára, le is szarom, persze, csináljuk, ott vagyok, muter vagyok, csordaszellem, vagy mi. Éppen azon filóztam, hogy vajon meghallotta-e a gyerekem a mellettünk lévő teremben, azt, ahogyan habzó szájjal basszájbaakurvaanyázik az egyik anyuka, amikor a semmiből elkaptam egy olyan mondatot, hogy nyáron 5 hétig bezár a bölcsi. Hát, én is majdnem basszájbaakurvaanyáztam egyet. MIVAN? Elismételték. Nem rosszul hallottam, nem egy zavaros mikroalvás volt, nem délibáb, nem egy zűrös trip része, hanem tény. Leblokkoltam. Körbenéztem, rezzenéstelen arcok. Senkit nem ütött meg a  tény, hogy 5 hétre meg kell oldani a gyerek elhelyezését, csak én vagyok már megint akkora különc, és élek annyira extrém családban, ahol apa-anya dolgozik napközben, és feltételezi, hogy 5 hét szabit nem fog tudni lenyomni a munkáltató torkán.

De van ügyelet. Na, fasza, mégis meg van oldva, király, nincs itt gond, majd megy ügyeletbe. De az ügyeletből csak 2 hetet szoktak engedélyezni. Szóval megint áll 3 hét a levegőben, oldjam meg. Magánbölcsit kérdeztem, tudnak-e a közelben. Miután felsoroltak hármat, közölték, hogy "de nem veszik be ilyen rövid időre". Köszi. Ezzel a lendülettel bébiszitter is kilőve, senki nem fog a nyár közepén 5 hétre leszerződni hozzánk, akármilyen jófejek is vagyunk. Na meg 1000 Ft/ óra ez alsó hangon, a gyedembe és a fél fizetésembe kerülne ez a mutatvány, akkor már inkább szülök még egyet.

Tudom én, hogy ezt így szokták és ez a rend, nem őket hibáztatom, hanem a rendszert. De azért mégiscsak vicces az, hogy könyöklősen megy a harc, hogy bevegyék a gyereket a bölcsődébe, várólista, faszom, de csak azok nem tudják rendesen használni, akiknek tényleg szükségük van magára az intézményre. Az, akit nem üt meg, nem billent ki ez a tény, és meg tud oldani minden izzadtság nélkül 5 hetet, az meg tudja oldani mind az 52-t. Akinek meg tényleg szüksége lenne a bölcsire, mert 1 hét is necces, mert melózni kell, mert nincs 24 órás segítség az ember szájában az meg baszhatja. Én naiv barom meg azon akadtam ki, hogy 4-kor már elfogy az összes gyerek a csoportból. Hogyne fogyna, ha ilyen lazán kezel mindenki 5 hét szünetet? És mi még lófasz se vagyunk egy egyedülálló muterhoz képest, ahol mondjuk nincsenek nagyszülők. Bele se merek gondolni, ott hogy van ez megoldva.

Na, mindegy, osztottunk-szoroztunk, sakkoztunk tetriszeztünk, és megoldottuk a dolgokat, a 3 hetet szétdobtuk egymás közt, nagyszülők segítenek, hurrá. Ó, de ez még nem volt elég. Ahhoz, hogy megigényelHESSÜK az ügyeletet, kell 2 munkáltatói. Na nem akármilyen, nem ez a sablon szar, amit vittem és visszadobtak, hogy kevés. Legyen benne, hogy a munkáltató a bölcsi zárva tartása alatt is igényt tart a munkavállaló munkájára, számol vele, és nem adhat ki neki abban az időpontban szabit. Amikor megemlítettem azt, hogy nem a Himihumi Bt-nél dolgozom, ahol a Marika azt ír a munkáltatóira, amit akar, a Józsival a főnökkel meg olyan jóban vagyunk, hogy azt ír alá, amit akarok, nem nagyon tudott rá mit mondani, ez kell, és kész. Nem tudom, érezzük-e mekkora merészség kell egy 1 hónapja friss dolgozótól, hogy próbaideje lejárta előtt 2 hónappal kérjen egy olyan papírt,ami arról szól, hogy nyár közepén még állományban lesz. A hr-es csaj még rá is kontrázott erre, hogy a vezér olyat helyből nem fog aláírni, hogy nem ad ki szabadságot adott időszakra. És tökéletesen igaza van. Mindegy, összeraktunk egy olyat, ami végülis bizonyítja, hogy 5 hetet, ha megfeszülök se tudok kivenni (muhaha, összesen van 24 napom), de hozzácsaptuk a kötelező szabikat az év végéről, ebből egy majom is ki tudja matekozni, hogy ha nekem 15 nap szabim van, amivel szabadon rendelkezek, azt akárhogy variálhatom, nem lesz belőle hirtelen 25.

Oké, munkáltatói letudva, leadva. Kérvényt adtak le? Mit bazdmeg? Kérvényt. 15-ig le kell adni a munkáltatói mellé csatolva egy együttes kérelmet az ügyeletre jelentkezés elbírálásához. Mondják ezt 13-án.Itt már röhögtem. Szóval még mindig nem biztos a gyerek elhelyezése, még versenyeznünk kell alig párszáz szülővel, akik hasonló cipőben járnak, mint mi, és le kell marketingelni az egy oldalas kérvényben, hogy nekünk mennyivel rosszabb és nehezebb, mint a többieknek. Amint ezt megtudtam, más szemmel kezdtem nézni a szülőtársakra. Már nem voltak társak. Már nem voltak cimbik. Már nem azok voltak, akiktől kinőtt kabátokat kaptunk, akikkel összenevettünk egy hülyeségen, vagy megbeszéltük, hogy milyen hülye idő van ma is. Mostantól ellenfelek voltak, akiket le kell nyomni, hogy ne mi szívjunk, hanem ők, amiért nyáron a 9 bölcsiből csak 2 lesz nyitva, és az is max 120%-osan pöröghet. Innentől dzsungelharc, farkastörvények. Páromnak 15 üzenetet küldtem, hogy még ezt is írja bele a kérelembe, hát nekünk milyen hányattatott sorsunk van. ez van, meg az, milyen szar az életünk, nem tehetünk semmit, próbálunk túlélni, stb., úgy, hogy nem vagyunk semmiben sem különlegesek, nem egyedül nevelem vakon a 3 gyerekemet és nyomom 5 műszakban, hogy albérletben kihúzzuk, teljesen átlag család vagyunk, muszáj lesz hantázni, különben baszhatjuk. Nem hiszem el, hogy harcolnunk kell azért, hogy fizethessünk valamiért, ami alanyi jogon kéne, hogy járjon. 

Szóval, amikor azt mondom, hogy élhetetlen ez az ország, erre gondolok. Menjen anyuka vissza dolgozni, itt a GYED extra, önmegvalósítson nyugodtan, kell az önerő a csokra, 2 év után meg már úgyis csak havi 25 ezer jár. Persze a délután 4 órás hazavitelt meg az 5 hetes bölcsi szünetet júliusban meg oldja meg magának, nem azért van a bölcsőde, hogy ott őrizzék a gyereket addig, amíg ő gürizik a megélhetésért, mégis mit képzel. Szóval rá kellett jönnöm, hogy a bölcsőde olyan, mint a hitel. Az igényelheti és kaphatja meg, akinek igazából nincs is rá szüksége.

A bejegyzés trackback címe:

https://minekszultazilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr338634628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása